dimecres, 25 d’abril del 2012

"Quan els nazis van venir..."


Martin Niemöller

Per la seva oposició al control estatal nazi sobre les esglésies, va ser capturat per la Gestapo i va romandre als camps de concentració de Sachsenhausen i Dachau fins el 1945.

Quan els nazis van venir a buscar els comunistes,
vaig guardar silenci,
perquè jo no era comunista,

Quan van empresonar els socialdemòcrates,
vaig guardar silenci,
perquè jo no era socialdemòcrata,

Quan van venir a buscar els sindicalistes,
no vaig protestar,
perquè jo no era sindicalista,

Quan van venir a buscar els jueus,
no vaig protestar,
perquè jo no era jueu,

Quan van venir a buscar-me a mi,
no hi havia ningú més que poguera protestar.

1 comentari:

cuestas ha dit...

Si, és així...
Ara, a l´actualitat tots pensem que "la crisis no va con nosotros", que els que protesten són un "marginals". Que si puc conduir el meu cotxe i pagar la meva hipoteca jo sóc ric...
collons!!!, despertem d´una vegada...